Alpens, Festa Major del 1941

(Article actualitzat el maig de 2020)  

Fullejant aquest programa ningú es creuria les penúries que es vivien en aquells foscos temps de postguerra i dictadura franquista, en plena segona guerra mundial.

Alpens tenia cap a 450 habitants. Les coses (podeu imaginar-vos-ho) no anaven gens bé. L'estraperlo era de les poques coses que funcionava i, per acabar-ho d'adobar, només et podies explicar en castellà.
¿I com és, doncs, que organitzéssim aquestes festes majors tan espaterrants?

Doncs molt senzill: teníem un mecenes! En Miquel Casals i Carles (1879-1950). Això, el que va edificar el Casino (1928). Tot i que la guerra civil va capgirar bona part dels seus negocis, Casals va continuar pagant les despeses de les festes majors, pràcticament fins al final dels seus dies. I no hi escatimava els diners, com podem comprovar: 

 ↪ El programa [PDF, 1,05 MB]  Cedit per Anna Prat Vallribera ─del Serradet─, per a aquest blog. Gràcies, Anna.


   Trobaràs més programes a "Alpens, de l'envelat al teatre... Un viatge al segle passat"





D'aquests temps:


Comentaris

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
➤ ➤ ➤  ARTICLES MÉS LLEGITS DELS ÚLTIMS 30 DIES

Alpens, Fira del Jovent 2023

La llegenda del comte Arnau i els sarraïns, Joan Amades i Alpens

Tot recordant Rusiñol... 'L'alegria que passa' i Alpens

EXTRA! EXTRA! La Batalla d'Alpens a la premsa de juliol de 1873

La Pepeta de la Fonda, la iaia de tots... Sempre amb nosaltres!